Два года назад — Марлин поставила ботинок на скамью, прежде чем перемахнуть, усевшись рядом с Сириусом. Последний ее курс — предпоследний его. Ботинки — выглядели новым, но по факту — обмененные у одной из знакомых. Марлин тогда активно жестикулировала, настойчиво попросив Сириуса — сходить с ней на концерт. Сейчас — она связалась с ним обычным способом, также активно жестикулируя, и упоминая в одном предложении Basczax, Nashville Rooms и послезавтра. Она посмотрела прямо, прежде чем спросить и получить ответ. [читать дальше]

KICKS & GIGGLES crossover

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » KICKS & GIGGLES crossover » альтернатива » справы ў гэтым горадзе такія


справы ў гэтым горадзе такія

Сообщений 1 страница 6 из 6

1

https://forumupload.ru/uploads/0019/e7/78/1248/105164.jpg

Справы ў гэтым горадзе такія, што я паводжу сябе так: уваходзячы, называю прозвішча і прад'яўляю паперы, якія яго пацвярджаюць, з пячаткамі, якія немагчыма падрабіць. Кажучы штосьці, я прыводжу сведкаў, чыя праўдзівасць засведчана дакументальна. Маўчачы, надаю твары выраз пустэчы, каб было ясна, што я ні аб чым не думаю.

[nick]Marya Morevna[/nick][icon]https://forumupload.ru/uploads/0019/e7/78/1248/841845.jpg[/icon][status]І ДЗЕ Ж ДАБРЫНЯ І ЛІТАСЦЬ ТВАЯ[/status][fandom]slavic folklore[/fandom][char]Моревна[/char][lz]вучыліся ва ўсім шукаць асяродак зубамі.[/lz]

+14

2

Поки Королевич ліниво мачає пензель у фарбу та прибирає її надлишок за допомогою жерстяних бортів ємності, Мар'я встигає закінчити свою частину роботу — швидко, по-діловому, підходячи до задачі професіонально. І нагадувала вона більше математикиню, що зайнята черговими розрахунками, аніж людину, яка перефарбовувала старі меблі.

"Мій упізнаваний почерк, — Мар'я музику під час роботи не вмикає, до колонок відноситься з презирством, і Ваня обмежується мотивом, що заїв в голові на кшталт старої платівки, — Почати і кінчити. Т-тфу, блін. Закінчити". Роздратований, він відкидає від себе пензель, той хлюпає у фарбі, але на дно бляшанки не опускається. Завеликий.

— Обов'язково тобі їхати? — яка то за рахунком їхня розмова? Він не знає. Є декілька варіантів подальшого розвитку подій, все залежить від настрою Мар'ї. Якщо воно у неї хороше, то Мар'я буде намагатися пояснити, чим конкретно її заєбала Москва, і чому від'їзд так необхідний. Якщо Мар'я не в гуморі, то вона на пальцях пояснить, як заєбав своїми питаннями Ваня.

У Королевича немає звички ані нав'язуватись до когось із питаннями, ані прив'язуватись до конкретної людини — сентиментальністю з них двох вирізнився Ванечка, а Королевич звик думати, що позбувся цього рудименту — здатності співчувати і відчувати.  Але ж саме Мар'я — не та, хто зможе з презирством поставитись до цієї його слабкості і не-змоги відпустити її. Почуття, думає Ваня, тут геть ні до чого. Мар'я — незмінний атрибут його комфортного життя, щось на кшталт кави із дріп-пакетів, щомісячної передплати на "Нетфлікс" чи широкосмуговий доступ до інтернету. Вона завжди існує десь на периферії, зайвий раз про себе не нагадує, але і забути ніколи не дає. Мар'я, простіше кажучи, така своя, що її відсутність вплине на звичний перебіг його життя.

Власне, особливо мар'їн від'їзд вплине після його звільнення з МВС. Дурак, ясна річ, страждав від звільнення. Страждання для нього штука взагалі перманента. Не те, що для Королевича, який від полегшення навіть видихає. Добридень, шановне панство, приймаю ваші вітання за такою-то адресою.

— Кому воно, трясця, потрібне, то коріння? Ось багато це тобі дасть — знати, звідки ти взялась така? Ну живеш собі в центрі цивілізації то й живи з богом.

І поруч з ним.

Час іде, почуття власності він не позбувається. Нотаріального засвідчення, правда, немає, але це вже справа інша. Мар'я, якщо і дивується цій новопридбаній рисі характеру, не каже нічого. Соромиться, чи що? На неї не схоже.

Аби аміачний штин не стояв серед квартири, вони відчинили всі двері — коридорні, балконні, хіба що вхідні залишили причиненими на випадок, якщо особливо зацікавлені сусіди захочуть сунути до них свого носа. Королевич висовується на балкон, перегинається через перила і дивиться униз. Так і хочеться йому закричати: "Які ж ви усі довбойоби-и-и" з висоти мар'їного поверху. Закричати чи вниз стрибнути — все одно з ним нічого не станеться.

Він не робить ні того, ні іншого. Замість цього витрушує з пачки останні дві цигарки. Бонд з кнопкою. Власне, він курить зовсім інші, але Ванєчка не курить взагалі ніяких, а обирати загалом не доводиться — що є в ларьочку на зупинці, те і бере.

Одну він віддає Мар'ї, а другу продуває перед тим, як закурити.

— Але ж це просто поєбістіка якась, вибач, якщо грубо.

Поруч з Мар'єю він робиться трохи м'якшим і більш поступливим, а його звичка не вибачатись ні перед ким якось відходить нанівець. Мар'я ж, якщо дуже захоче, зможе спробувати погладити його проти шерсті — і він навіть не буде сильно проти.

Кепсько, що він знає — якщо Мар'я вирішила, то ні доводи, ні благання, ні вмовляння не допоможуть. Поки легкий травневий протяг гойдає вибіленний тюль, Королевич робить глибоку затяжку, аби дати змогу Мар'ї нарешті відповісти.

[nick]Ivan the Fool[/nick][status]тіло для духа як ультиматум[/status][icon]https://forumupload.ru/uploads/0019/e7/78/1248/23475.jpg[/icon][fandom]slavic folklore[/fandom][char]Іван-Дурак[/char][lz]людина сама нічого не може, людині завжди потрібен інший, на кого можна себе помножити[/lz]

+11

3

[nick]Marya Morevna[/nick][icon]https://forumupload.ru/uploads/0019/e7/78/1248/841845.jpg[/icon][status]І ДЗЕ Ж ДАБРЫНЯ І ЛІТАСЦЬ ТВАЯ[/status][fandom]slavic folklore[/fandom][char]Моревна[/char][lz]вучыліся ва ўсім шукаць асяродак зубамі.[/lz]

Складана было думаць, а прыняць рашэнне аказалася прасцей простага — інтэнцыя як рыбка, пушчаная ў акварыум, хутка абжылася і абрасла руцінай у выглядзе размоў, звальнення і рамонту. Ваня спрабуе аспрэчыць вердыкт, забыўшыся пра бессэнсоўнасць такіх спраў у Расіі. Разам з ім са шпіталя маршыруе нейкі новы аскал, нахабны і ўпэўнены, як лязгаючая на скразняку фортачка ці непадатлівы ручнік, натапырыўшыся пасля мыцця. Метафары ў галаву лезуць выключна бытавыя, уся прастора галавы падпарадкавана ад'езду і сумежным клопатам — пра Ваніны метамарфозы Мар'я думае ўлегцы і нетаропка, па ледзь-ледзь, пазнаючы і не пазнаючы яго адначасова.

Майская прыкормленая Масква рыхтуецца да марафону музычных фестываляў, пікнікоў, афішаў і апероляў на бясконцых верандах, зіма канчаткова здаецца, саступаючы пакуль яшчэ ласкаваму сонечнаму пеклу і рэдкім дажджам. Гэты спакой зманлівы, але Мар'я не можа растлумачыць, чым — Ваня дакладна кажа, што гэты год нічым не адрозніваецца ад папярэдніх, пра тонкія матэрыі яны не спрачаюцца, з тоўстымі — згаджаюцца, але гэтая размова штораз заходзіць у тупік. Дапамагчы ён згаджаецца, напэўна, з нуды, фарбу сапраўды калупае без энтузіязму, ажыўляючыся толькі на перакурах і роспытах.

— Абавязкова — няправільнае слова. Я проста захацела, Ваня, і гэта ж не назаўжды, — яна ўздыхае, але без раздражнення. — Можаш са мной паехаць, але ведаю ж, не паедзеш.

Вочы яго не смяяліся, толькі рот. Можа, Ліха куснула яго за бачок, але зубы ў яго спілаваны доўгім знаходжаннем у камуналках і ліслівым гукамі, што вылятаюць з рота. Мар'я хмурыцца.

Карані — усяго толькі пытанне апазіцый, і не абавязкова дуальных: так людзі выбіраюць паміж бітумам, які прасочваецца на асфальтаваныя вуліцы ў непагадзь, і петрыкорам, скураным дажджом з засушлівай зямлі, прасякнутай алеямі, раслінамі і іншымі арганічнымі цудамі. Як даўно ты стаяў на лузе, запоўненым паслёнам, дурманам і іх пахамі, як вулей, салодкім, як мёд, які гудзіць, як палын, думаючы аб тым, ці можа ўсё гэта змясціцца нават у такі вялікі, як у мяне, нос, Ваня? Гэта не ў Міколу-Лянівец ездзіць на спаленне пластыкавай карыкатуры на Масленіцу.

Можна з балкона сігануць (як ён зараз, мяркуючы па выглядзе, не паспрабуе, але абдумвае — звычайныя думкі чалавека, звольненага па ўласным жаданні), а можна — у духмянае азярцо зеляніны, абы побач не было ядзерных палігонаў, якія прытворна спяць пад пластом мёртвай зямлі.

Яна выцірае рукі аб вятроўку, якая удзячна з'явілася на антрэсолях, пераступае праз вядзерца фарбы і заходзіць на балкон; нават ветрык, раней прыемны, зараз здаецца пустым і куртатым.

— Дзякуй, — кола запальніцы спраўляецца з другога разу.

Мар'я размінае шыю і плечы, цыгарэта пасля інтэнсіўных рамонтных практыкаванняў прыемней нават кіслай капусты, якую яна варыць увесь тыдзень.

— Ваня, — яна перарываецца на зацяжку і закатвае вочы, — у штанах у цябе паэбістыка. Што з табой у апошні час? Нешта зусім не дурное.

Отредактировано Makima (2023-08-09 23:56:10)

+9

4

Бажання огризнутись Ваня не проковтує. Дитячі впертість та зухвалість не можуть знайти місце всередині, поки він не чинить супротиву для того, щоб лишити їх там.

— Звідки ти знаєш? — буркає. Дивиться на Марʼю з-під лоба, здуває чілку, — Що не поїду.

В інтернеті пишуть, що все залежить від твого сприйняття. У Королевича характер гівняний, світ таким же здається, і інших він так сприймає. Від правди далеко не втікнути, і він без особливого бажання, але сприймає цю тезу як даність.

Їхати він і справді нікуди не збирається, хай би там для чого — Мар'ї цим нічого не доведеш та настрій зіпсувати не вийде, але є величезне бажання наробити шкоди, аби почесати его.

Да і куди це вона збирається?

Мар'ю він розуміє тільки в аспекті "хочеться" — егоїзм зрозуміти завжди простіше, аніж надуманно форми самопізнання. Мар'я називає це рефлексією, Ванєчка киває з виглядом, ніби зрозумів, а Королевич думає — ну і хуйня. Власний егоїзм не дає її відпустити. Хоча, знову прикидує він, скільки це може тривати? Місяць чи два? Скільки їй треба часу аби відчути на собі естетику другорядної діри, пострадянських готелей, випраних до проріджених ниток простирадл залізниці, сільських будинків культури і решти всього?

Мар'я ж не з таких. Точніше — нє такая. В голові проноситься — ждьот трамвая. Ну да.
Мар'я, на відміну від Ванєчки, може не тільки вдавати, що розбирається у високих матеріях, а направду в них розбиратися. Йому це подобається в ній найбільше — здатність не здаватися, а, власне, бути.

Коріння — це ж питання ще і про державу. Що вона йому дала? Чи їй. Держава, в першу чергу, забезпечила усіх дитячою травмою відстрілу безхатніх тварин, тіла яких загружають в кузов ЗІЛа дорогою з дому до дитячого садочка. Щось крім цього?

Королевич дивиться на її високі монгольські вилиці, на очі, як у кішки, смагляву шкіру. Розглядає усю Мар'ю, ніби бачить її водночас і вперше, і в останнє — намагається увібрати весь цей образ, де водночас вміщується і трохи кострубата фігура хлопчика-підлітка і допитливий, серйозний погляд її очей. Вся Мар'я якась нескладна, якась не така, Ванєчке вона, звичайно, подобається, але їй він про це ніколи не скаже, а собі — тим більше.

Гмикає.

— Гарний каламбур, — Королевич киває, довга шия по-гусячому вигинається.

Казати їй чи ні? Про себе, про справжнього. В глибині душі він жадає на її визнання, аби вона знала про його існування, відділяла його він Дурака, сприймала його як особистість. Знаходитись в тіні Ванєчкі було дуже принизливо, від того він і псує всім настрій, бо постійно доводиться прикидатись. Але. Але але але. Він відмахується від цієї ідеї. Таке не кажуть просто так, в будній день, під травневим розніженим сонцем на старому балконі. Такі признання говорять, дмухаючи їх в обличчя, ніби перше сказане "я тебе кохаю", коли ця фраза шокує і того, хто її говорить, і того, для кого вона сказана. Атмосфера не підходяща, та і момент втрачений.

Аби не показатись геть дуралєєм, та щоб павза не затягувалась так надовго, він повільно протягує:

— Знаєш, Мар'я, якби я знав, що ти питаєш серйозно, я би відповів.

Занадто серйозно.

Боковим зором він помічає, як вона напружується, ніби чекаючи на ту саму заповітну фразу.

— Кішка здохла, хвіст обліз, хто скаже слово — той її і з'їсть! А хто засміється — той її крові нап'ється, — бичок від цигарки летить вниз, в щедру зелень берізки, що розкинула своє гілля на всі сторони, — Мар'я, а, Мар'я, не бери в голову. В мене не тільки в штанах, в мене в голові поєбістіка.

Як же йому хочеться дмухнути — я тебе люблю на всю силу, на все повітря, що вистачить в його величезних легенях. Він набирає до рота побільше повітря.

[nick]Ivan the Fool[/nick][status]тіло для духа як ультиматум[/status][icon]https://forumupload.ru/uploads/0019/e7/78/1248/23475.jpg[/icon][fandom]slavic folklore[/fandom][char]Іван-Дурак[/char][lz]людина сама нічого не може, людині завжди потрібен інший, на кого можна себе помножити[/lz]

+8

5

[nick]Marya Morevna[/nick][icon]https://forumupload.ru/uploads/0019/e7/78/1248/841845.jpg[/icon][status]І ДЗЕ Ж ДАБРЫНЯ І ЛІТАСЦЬ ТВАЯ[/status][fandom]slavic folklore[/fandom][char]Моревна[/char][lz]вучыліся ва ўсім шукаць асяродак зубамі.[/lz]

«Колькі яшчэ можна жыць па інерцыі», сказала Мар'я тыдзень таму. Ваня спачатку прамаўчаў — чуваць было, як машына галавы перамолвае навіну аб ад'ездзе — а потым, вядома, адказаў: ну і нармальна ж жывем. Ужо тады ёй здалося нешта ў яго голасе, пакуль не бачнае, але адчувальнае, як дробная стрэмка ў пятцы.

— Ну і паехалі, — яна пасмейваецца: трапіўся, — чамадан ёсць?

Смутнае прадчуванне незразумела чаго — а можа і пасляадчуванне, штосьці пражылося, але не прыжылося — задуменна скрэбацца каля дзвярэй. У нейкі момант нашы жыцці адлучыліся ад нас, хоча сказаць Мар'я, і мы паехалі па незразумелай дарозе. Чужое месца не займаем, але і наша вакантна. Лісы ў барсучыных норах. Масква для царэвічаў, нездарма выгляд у яго заўсёды хітры, але сам ён мяккі, як сапраўдны барсук — халады і цяжару баіцца, упадаючы ў спячку на ўсю зіму.

Дурань таксама нешта ўтойвае, як двухбаковая карціна — усім добры перад, але другая палова глядзіць у сцяну, і трэба яе перавярнуць. Зразумець задуму мастака, так сказаць. Ці ёй зноў нешта здаецца, можа, яму проста трэба было яшчэ тыдзень паляжаць з катэтэрам. Ён быццам і не выходзіў з лякарні, паводзіць сябе як тыповы пакутнік, які заломвае рукі ў ложку і падзывае медсясцёр па любой капрызе.

Яна зацягваецца, аналогіі лезуць у галаву, як дакучлівыя апавяшчэння. Пад руку трапляецца ці то прымаўка, ці то нечая цытата: караблям і ў прыстані добра, але пабудаваны яны ўсё роўна для іншага. То барсукі, то караблі — параўнанні дурацкія, а ўсё таму, што яны і людзі-то не насамрэч, прыходзіцца шукаць іншыя сэнсавыя сувязі.

Хмыкае.

— Такімі адказамі толькі сабе горш робіш, — яна ўпіраецца локцямі ў балконную агароджу — хісткая, хістаецца на сантыметр-другі, зімой з даху прыбіралі снег, і разам з ім упала нешта цяжкае, Мар'я паліла і паспела толькі міргнуць, — бычок потым падбяры, як сыходзіць будзеш.

Або ў звальненні справа: яна пра шмат чаго забылася, але памятае, як ён уладкаваўся на працу, прадказальнікам быць не трэба, каб зразумець, што нічым добрым гэта не скончыцца. Для такога, як Ванечка — не яго гэтая глеба, нядаўна ў ячмені знайшлі нейкі канцэраген, а МУС будзе горшым за рак.

— Гэта неяк звязана з тым катом? Не выпушчу, пакуль не раскажаш.

+8

6

— Ні, Мар'я, тут ти наді мною влади на маєш, — а владу має насправді той, хто зможе запевнити інших, що вона в нього є. Він робить крок назад, і ще один, поки не впирається спиною у вікно, що веде до зали — дивиться по сторонам, ніби не розуміє, як тут опинився, чому співрозмовницю він називає Мар'єю, і чого дивиться вона на нього так, ніби він от-от зомліє, — Не маєш, — шепоче майже одними губами, блідий, як скатертина, спітнілий геть не від жари.

Слова прощання він губить у кишенях, похапцем збирається і все обдумує вже на сходовій клітці. Замість доленосного осяння приходить всього лише типовий інсайт — якщо він не може контролювати, коли з'явиться наступний раз, то звідки він буде знати, що цей наступний раз взагалі буде? Питання екзистенції трапляється з ним чомусь саме на балконі, можливо, фарба у тому винна, а можливо — зацікавленість Мар'ї, в будь-який інший день він міг би і не звернути уваги на докучливий голос, що пиляє його зсередини. Ось тобі і фокуси, коробка одна, людей — двоє. Йому хочеться жалібно скавчати і вперше попросити Дурака вийти назовні, бо думати зараз — фізично боляче, нестерпно.

Мар'ю він лишає з недофарбованими меблями і дрібкою загадок.
*

Весь час до від'їзду Дурак не з'являється, і Королевич починає переживати по-справжньому. Втома накочується на нього ще дужче, ніби відпрацьовуючи за двох.

Весь час до від'їзду він намагався віднайти закономірність чи пов'язати свою появу з подіями у їхньому житті, вперше не відторгаючи Ванєчку, а ніби ототожнюючи себе з ним. Якщо і існувало таке метафізичне поняття, як "душа", то він почав відчувати, що втратив її половину. Напевно, приблизно так і відбувається розділення сіамських близнюків один від одного — процес болісний, але необхідний для подальшого життя обох. Розділення відчувається як втрата, і від цього ще дужче хрєново.

Декілька тижнів тому він би запитав себе — до якого, бляха, від'їзду?

Мар'я би запитала те саме, до цього тільки беручи його на понт, але ніколи справді не сумніваючись, що він не поїде.

Валізу він все-таки знаходить, але заповнює менше, ніж на половину — він скидає усе необхідне, усе, що може знадобитись у поїздці з пошуку себе. Про ціль поїздки Мар'ї він ввічливо забуває, вдаючи, ніби так і треба.

Москва-Пасажирська-Київська вражає невигадливістю форм і своєю місткістю — Ваня думає, що неможливо вмістити в собі стільки колій, перонів і розгалужень, але під коробкою міститься стільки, скільки він може собі уявити, помножене на два. Квиток він завбачливо купує в останній момент, тому купе у них з Мар'єю різні, але вагон — один. Воно і добре, саме вона і зможе домовитись з провідницею, аби пускала курити в тамбурі. Передчуття поїздки хвилює не менше, ніж сама поїздка, бо ніколи не знаєш, що трапиться тобі на шляху, і що чекає на тебе в кінці. Можливо, все це просто величезна афера, и в кінці він нічого не отримає, але думати про поїздку як про пригоду — приємно. Як не смакуй цю думку.

— Досі не віриш, — не питає, а стверджує. Роздрукований квиток в його руці все ще може здаватись Мар'ї несправжнім, і Ваня дозволяє собі посміхунтися цій недовірі. Приємно когось дивувати.

А чомусь дивувати Мар'ю — приємніше, помножене на два.

[nick]Ivan the Fool[/nick][status]тіло для духа як ультиматум[/status][icon]https://forumupload.ru/uploads/0019/e7/78/1248/23475.jpg[/icon][fandom]slavic folklore[/fandom][char]Іван-Дурак[/char][lz]людина сама нічого не може, людині завжди потрібен інший, на кого можна себе помножити[/lz]

+7


Вы здесь » KICKS & GIGGLES crossover » альтернатива » справы ў гэтым горадзе такія